donderdag 13 januari 2011

Busy Girl

Dat kan je wel zeggen.
De laatste tijd heb ik veel afspraken buiten de deur voor werk, wat betekent dat ik soms erg laat thuis ben of, zoals gisteren, de wekker om 05:15 gaat. Leuk hoor, maar wel een beetje vermoeiend af en toe. Maar goed, even snel wat films, die ik toch nog heb kunnen zien, deels ook voor m'n werk, want zo vervelend is m'n baan ook net ;-)

Alexander: met lief naar de tentoonstelling over Alexander in de Hermitage geweest, dus we kregen zin in deze film...helaas. Het verhaal van Alexander is natuurlijk geweldig, maar in plaats van een groot man, wordt hij in deze film neergezet als een irritant mietje. Werkelijk de ergste rol die ik ooit heb gezien van Colin Farrell, om de kriebels van te krijgen. Verder mooi gemaakt, maar dus met een tenenkromende hoofdrol. 4.5
The Golden Compass: moeilijk om uit te leggen, mensen in een parallel universum, met een dier aan hun zijde als ziel. Jaja... De film ziet er prachtig uit, maar is wel traag helaas. Jammer, want het had zo mooi kunnen zijn. Wel uit kunnen kijken, maar toch wat teleurgesteld. 6
Stardust: eindelijk weer een lekkere verrassing. Zo'n film waarvan je zoiets hebt, ik zie wel en die uiteindelijk heel leuk blijkt te zijn. Althans, dat vind ik dus. Het verhaal is een soort sprookje over een jongen, die voor zijn grote liefde een vallende ster gaat halen uit een magische wereld. Met een erg grappige rol van Robert De Niro. Een film die je met een fijn gevoel achterlaat. 7.5
Cosavogliodipiu: mooie film over twee mensen met een ogenschijnlijk gelukkig leven, die elkaar vinden, eerst puur voor de lust en later ook voor de liefde. Actrice Alba Rohrwacher speelde ook al in Io Sono l'Amore en ik kan haar als actrice erg waarderen. Gelukkig weer een leuke special dit keer dus. 7
The Dilemma: Dan 2 films die nog komen gaan. Allereerst The Dilemma met Vince Vaughn en Kevin James. Om de trailer was al veel te doen (Electric cars are gay), dus ik was benieuwd. Simpel verhaal, Ronny komt erachter dat de vriendin van zijn beste vriend vreemdgaat, dus wat te doen? Helaas niet zo hilarisch als gehoopt, op een speech van Ronny na, tijdens het 40-jarig huwelijk van zijn schoonouders. Verder niet heel grappig en ook erg voorspelbaar, maar dat is niets nieuws bij een komedie. Met overigens een zeer domme rol van Channing Tatum. 4.5
London Boulevard: wederom een film met Farrell, dit keer echter iets beter gelukkig. Mitchel (Farrell) is een net vrijgelaten crimineel. Om zichzelf op het rechte pad te houden, gaat hij als klusjesman werken bij de jonge actrice Charlotte (Keira Knightley). Toch kan hij de verleiding van het criminele leven gedwongen niet helemaal weerstaan. Geen geweldige film, maar wel aardig. Met een voor mij wel, maar voor anderen vrees ik geen bevredigend eind. De rol van Knightley, die ik vaak wel kan waarderen, valt jammergenoeg tegen. 6.5


1 opmerking: