woensdag 5 januari 2011

Eindelijk

Tijd voor een klein berichtje, dat is weer even geleden.
Wat hebben we allemaal meegemaakt? Allereerst werd ik uiteraard ziek in mijn weekje vrij, dat zal je altijd zien. Op de een of andere manier kan ik beter doorrazen, want zodra ik eens rustig ga zitten gaat het mis. Runs in the family.
Maar ook leuker nieuws hoor. DE jurk is namelijk aangeschaft. 2 januari mag ik 'm ophalen. Ik heb 'm samen met m'n lieve moeder uitgezocht bij Assepoester in Arnhem. Mocht iemand ooit nog trouwen, zeker een hele leuke winkel! We werden welkom geheten met thee en een oliebol. Ik kreeg een persoonlijke verkoopster die me in jurk na jurk heeft gehesen en het niet erg vond om dit 5 x met dezelfde jurk te doen, aangezien ik niet kon kiezen. Na de keuze kwam de coupeuse om alles op maat te spelden en kregen we taart met champagne. Ik verklap verder niets over de jurk, dat zien jullie wel in mei :-) Al heb ik nu natuurlijk wel al verraden dat het uberhaupt een jurk wordt :-P
Verder heb ik mijn eetpatroon eens omgegooid. De kapster constateerde namelijk haaruitval! Ik wil uiteraard niet kaal op mijn bruiloft verschijnen, dus moest wat veranderingen doorvoeren. Vlees is nog steeds in de ban, vette vis moet af en toe toch. Verder meer zuivel en ik heb meteen wat vitaminepillen aangeschaft. Hopelijk heb ik binnenkort weer een dikke glanzende bos (Pam, je haar danst!) en hopelijk dan ook iets meer energie.
Op oudjaarsdag met ik met lief naar Amsterdam geweest. We zijn naar de Hermitage geweest en het allerleukste in de hoofdstad: Taart van m'n Tante! Ik maak er geen geheim van dat ik zeer groot fan ben van het programma Taarten van Abel en presentator Siemon. Maar nu sta ik eindelijk met 'm op de foto! De vergrotingen zijn al besteld :-P
Oud & Nieuw lekker gevierd in Gorinchem en uiteraard iedereen nog de beste wensen!

O, en nog wat films gekeken uiteraard:
Girl with a Pearl Earring: film over de schilder Johannes Vermeer, waarin zijn meid Griet wordt gevolgd. Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik begin een steeds grotere fan te worden van Colin Firth. Ik leerde hem kennen in Bridget Jones en begin hem steeds meer te waarderen. In Single Man was hij geweldig en hou in februari The King's Speech in de gaten, het gonst Oscargeruchten. In ieder geval een mooie film. 7.5
Nanny McPhee: he, alweer Colin Firth. De film over zijn onuitstaanbare kinderen, die in het gareel worden gebracht door deze kinderjuf is schattig en mooi gemaakt met de felle kleuren. Erg leuk voor de kleintjes en degene die graag af en toe nog even klein zijn, zoals ik. 7
Loft: remake van de Belgische versie, die ik nog niet heb gezien. Gelukkig, anders was ik waarschijnlijk niet gegaan. Niet omdat de film slecht is, maar je dan de afloop al weet. De film draait om 5 vrienden, die een loft delen voor hun seksuele escapades. Tot er ineens een dode vrouw ligt en niemand weet wat er is gebeurd. Spannend en ook grappig door de rol van Jeroen van Koningsbrugge, die eigenlijk zijn eigen maffe zelf speelt. 7
Arctic Tale: even een leuke, lieve film kijken over dieren dacht ik. Na een kwartier zat ik dus al te janken. Maarja, ik kan gewoon niet tegen dieren die lijden en vooral niet op mijn beeldscherm. In Arctic Tale worden een jonge ijsbeer en een jonge walrus gevolgd in hun bestaan en strijd om te overleven. Prachtig om te zien en helaas erg confronterend. Want door ons mensen krijgen zij het steeds moeilijker. Hopelijk hebben er dus nog veel emer mensen gekeken. 8
Sonny Boy: deze film is vanaf eind deze maand te zien in de bioscoop. Ik zag 'm gisteren tijdens de nieuwjaarsreceptie van de NVB in Tuschinski. Waldemar woont in Suriname en gaat studeren in Nederland in de jaren '20. Helaas had men het toen nog niet zo op mensen met een wat andere huidskleur. Hij komt terecht bij Rika en haar kinderen, waardoor zij nogal in de problemen komt. Of dit al niet genoeg was, breekt ook nog eens de 2e Wereldoorlog uit en ze besluiten onderduikers te nemen. Mooie, dramatische film met een fijne rol van Ricky Koole. Sommige andere rollen hadden beter kunnen worden gecast, maar een mooie Nederlandse productie. 7
El Mal Ajeno: en ja hoor, de specials zijn weer begonnen :-) De eerste van het jaar kwam uit Spanje. Film over een arts die door het zien van zoveel ellende om zich heen, immuun is geworden voor de pijn van anderen. Tot hij door de vriend van een patient wordt neergeschoten, omdat hij hem de schuld geeft van haar situatie. So far so good, maar nu neemt de film wel een rare, paranormale wending. Apart en niet helemaal my cup of tea. Bovendien kakt de film ook wat in. 4.5

3 opmerkingen:

  1. Wat tof dat je geslaagd bent voor een trouwjurk! Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk dat kan zijn ;)
    Wel vervelend van de haaruitval, hopen dat de vitamines etc. gaan helpen om die bos weer dikker te laten worden!
    En taarten van Abel! Geweldig leuk programma, wij zijn ook fan. Ik wist alleen helemaal niet dat hij Siemon heet! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Meisje, wat heerlijk om weer even wat van je belevenissen te lezen :)! Ik zit hier werkelijk zooooo nieuwschierig te zijn naar je jurk! En ik heb zoooooo'n zin in je bruiloft! Moet ik trouwens nog helpen met je kaart? Haaruitval kunnen we niet hebben hoor, ga maar gauw vitamientjes slikken en goed eten! Ik ben zondag begonnen met het afbouwen van mijn medicijnen en voel me een beetje whoozy, maar tot nu toe valt het me alles mee en wie weet ben ik er met je bruiloft wel helemaal vanaf, woei! Ga je wel een bruidsboeketje gooien? Want ik heb altijd al net als in films met een kudde vrouwen hysterisch willen staan springen om een boeketje. Natuurlijk gooi je hem dan wel een beetje mijn kant op he :p ha! Ik ben het helemaal met je eens over Colin Firth, en die film vond ik trouwens ook erg mooi, mede omdat ik ook wel een beetje fan ben van Scarlett Johansson. Snel een theedate!
    xxliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roos, maak er een geweldig jaar van !!!

    BeantwoordenVerwijderen