dinsdag 12 oktober 2010

Fillumpies

Inderdaad, ik heb weer een paar films gekeken. Dat hadden er eigenlijk wat meer moeten zijn, maar ik had weer een snuggere actie. Ik ben sinds kort lid van de bibliotheek en kwam tegelijk op het idee om via het AD wat boeken goedkoop aan te schaffen. Ik ben nu dus een driftige lezer in de bus, maar wilde ook nog wel even gebruik maken van m´n abonnement op de bibliotheek. De bibliotheek, die ook dvd´s uitleent. Ik dus zaterdag enthousiast een aantal films uitgezocht, bleek de bieb toch niet meer zo ouderwets als ik gewend was tijdens mijn basisschoolabonnement. Er komt geen medewerker aan te pas, scannen van de producten doe je zelf en dus blijkbaar ook het ontgrendelen van de doosjes, wat ik niet helemaal doorhad. Geen films van de bieb dus die zondag, maar gelukkig is lief maandag even langsgegaan en kan ik ze de komende tijd vol enthousiasme gaan bekijken. Die films dus later, heb natuurlijk wel wat op tv bekeken en er was weer een special.

Terug naar de kust: naar het gelijknamige boek van Saskia Noort. Thriller waarin Maria, gespeeld door Linda de Mol, wordt achtervolgd en bedreigd. Uiteindelijk begint ze zelfs aan zichzelf te twijfelen. Redelijk spannende film, wat duidelijk komt door het verhaal (boek dus). Wel redelijk voorspelbaar. Ik was blij verrast door het acteren van Linda de Mol, waar ik weinig verwachtingen van had. 7
De kleine blonde dood: het kon niet uitblijven dat deze film op tv zou komen, na het overlijden van Antonie Kamerling. Omdat ik de film nog niet had gezien, toch maar gekeken. Kamerling valt niet tegen als dichter met dito imago, Loes Wouterson echter wel. Wat acteert die slecht! Hierdoor werd de film voor mij danig verpest. Op sommige punten wel aangrijpend. 6.5
Viola di mare: waarom kunnen sommige mensen hun mond niet houden tijdens een film? Ons wederom zitten ergeren, maar de film maakte veel goed. Twee vrouwen worden verliefd in het 19e eeuwse Italie. Een onmogelijke relatie, waarvoor moeilijke offers worden gebracht. Aangrijpend en prachtig, mede door de hoofdrolspeelster. 8


Geen opmerkingen:

Een reactie posten