woensdag 6 oktober 2010

Folkiefolk

Ik heb een nieuwe band ontdekt. Althans, ik heb ´m voor mezelf ontdekt. Ze stonden al op Lowlands en in een uitverkochte HMH, dus ik ben niet echt hun ontdekker. Maar nu ben ook ik overstag gegaan. Op ons kantoor staat de radio op 538, zeker niet mijn keuze, maar het is dan ook niet mijn radio. Echter, de heen- en terugreis in de bus luister ik op mijn telefoon naar 3FM. En ook daar wordt deze band grijsgedraaid en hoorde ik hun muziek voor het eerst. Het is geen metal, integendeel, deze Britse indieband heeft vooral invloeden uit de folk, country en blues. Een band dus waar je je ouders mee naartoe kunt nemen. Sterker nog, ik denk dat m'n ouders het nog erg leuk zouden vinden ook. Helaas, toen ik ze eenmaal ontdekte was het concert al uitverkocht, maar ze komen vast nog een keer, opletten dus!

Laat ik ook eens vertellen over welke band het gaat. Jullie hebben er vast allemaal al van gehoord: Mumford & Sons. Toen ik dit weekend terugkwam uit Barcelona (daarover later meer) lag de bestelde cd van de Londenaren op me te wachten en ik ben er helemaal blij mee. Wel heb ik vernomen dat er nogal een religieuze ondertoon in de teksten zit, maar die boeien me niet, het gaat me om de muziek. En die muziek wil ik draaien op vol volume! Leve de banjo! Mumford & Sons - Sigh No More: 8


Mochten er nog mensen zijn die zich afvragen hoe het met mijn dieet gaat, dan kan ik jullie geruststellen. Na de 3 weken afbouw, ben ik nog niet aangekomen. Hoewel ik wel na elke maaltijd dat gevoel heb, het blijft nog een beetje vreemd om te eten. Vanaf vandaag is de opbouw begonnen en begint ook het onvermijdelijke aankomen. Ik ben heel benieuwd waar het gaat stoppen, hopelijk na een kilo of 2, niet meer, maar we zullen zien. Het wordt me wel moeilijk gemaakt door alle etentjes tussendoor, wat ik ook zelf afspreek natuurlijk en ook wel erg gezellig vind. Of zo'n weekendje weg tussendoor.

Want inderdaad, ik was een weekend met vriendlief naar Barcelona. Ik mag wel zeggen dat we beide hard werken en een erg druk leven leiden, dus zo af en toe hebben we zo'n weekendje wel nodig. We houden erg van cultuur en stedentrips, heerlijk even helemaal weg en genieten. In Barcelona was het heerlijk weer, zo'n 26 graden. We hebben genoten en ik ben bij een van de mooiste musea geweest, die ikzelf ooit bezocht heb: Museu Nacional d'Art de Catalunya. Toch heeft de stad mijn torenhoge verwachtingen niet helemaal waargemaakt. Ik ben en blijf geen groot fan van de Spanjaarden. Ook werden we overspoeld met bedelende zigeuners en rotzooiverkopende Pakistanen. De wijk waar wij sliepen (Barri Gotic) was prachtig, maar verder is alles vrij nieuw en soms zelfs bijna kitch. En eigenlijk een slechte reden in deze stad, maar toch: ik ben geen groot fan van Gaudi. Al weet je van tevoren natuurlijk dat in deze stad veel van de kunstenaar te vinden is. Toch hebben we een heerlijk weekend gehad hoor, met kunst van Picasso, Dali, veel zon en lekker eten. Geen Spaans eten helaas, want paella en tapas zijn niet heel gezond en ook nergens staat op de kaart wat er bij vlees of vis wordt geserveerd. Behalve bij het Hard Rock Cafe, onze vaste dinerplek voor minimaal 1 (dit maal 3) keer gezellig eten tijdens zo'n stedentrip. Toch staat, alles bij elkaar genomen, de stad niet in de top van mijn favoriete steden, die ik tot nu toe heb bezocht. Mochten de foto's op de computer staan, dan zal ik kijken of ik wat kan plaatsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten