maandag 25 oktober 2010

Nieuwe poging

Aan gezien de films van vorige week niet zo'n succes waren, een volgende poging. Over deze week zijn we iets meer tevreden :-) Maar helaas nog niet super.
Eat, Pray, Love: ik had het boek gelezen en vond dat eigenlijk al niet zo goed, maar ok, Javier Bardem speelde in de film, dus dat is dan weer leuk. Bovendien een goede reden om moeders weer eens mee uit te nemen :-) De film was eigenlijk voor mij net zo'n teleurstelling als het boek, wat niet betekent dat het boek goed verfilmd was :-P Voor degene die het verhaal niet kenden, was het nogal van de hak op de tak. Het verhaal in Italie is nog leuk, maar dat geneuzel daarna. Bovendien overtuigen Roberts en Bardem niet als geliefden (en komt hij sowieso te kort langs ;-) en kan ik mijn ogen niet afwenden van de lippen van Roberts, dit moet de schuld van Botox zijn. Aardig om er even uit te zijn, maar jammer. 6
De Helaasheid der Dingen: verfilming van het gelijknamige boek. Gemist op de maandag, maar nu gelukkig op Film1. Gelukkig, want ik de film is zowel pijnlijk en ontroerend als ronduit hilarisch. Wat een parodie lijkt te worden, blijkt een akelig realistisch beeld te worden van een Belgische volksfamilie. Zeer de moeite waard. 8
Win/win: dit weekend nog in de prijzen gevallen. Over het hectische leven van een trader op de beurs en hoe het werk de Belgische Ivan eerst dolgelukkig en later gek maakt, ondanks zijn succes. Boeiend scenario. 7.5
The Queen: typisch, hoe sommige gebeurtenissen je bij blijven. Helaas zijn dit vaak niet de leukste. Over Queen Elizabeth, tentijde van de dood van Diana en de komst van Blair. De beelden van de dood van Diana bezorgen me onverwacht kippenvel, net als het fantastische spel van Helen Mirren. De rol van de Queen mum is een bijzonder grappige bijkomstigheid. 8
Kan door huis heen: beklemmende film, die voor mij niet helemaal uit de verf komt. Goede rol van Lodeizen, maar voor mij is niet alles uit het scenario gehaald. Doet wel z'n werk, maar niet 100%. 7
De prinses en de kikker: weer eens een ouderwetse Disney tekenfilm, na de opkomst van de animatie. Wat een verademing en wat een genot! Zoals je van de klassieke tekenfilms van Disney gewend bent, ontroerend, grappig, muzikaal en prachtig gemaakt. Ik blijf groot fan. 8
The Number 23: enigzins tegenvallende thriller. De paranoia over het cijfer 23 en iets te veel nutteloze seks, maken de film niet geweldig. De wending maakt de film dragelijker, maar het blijft een gevalletje mwah. 6.5



Geen opmerkingen:

Een reactie posten