maandag 1 november 2010

Goede film, slecht verhaal?

Voordat de stapel gekeken films te groot wordt, even een kleine update.
Die Friseuse: lieve film over een alleenstaande moeder, die een kapperszaak wil beginnen en alle (vreemde) situaties waarin ze hierdoor terecht komt. Wel iets dramatischer dan verwacht, maar toch ook grappig. 7/10
Komt een vrouw bij de dokter: bereid je vast voor als je deze film gaat kijken. Ik had het boek zelfs al gelezen, maar zat toch het laatste kwartier van de film keihard te janken. Film komt wat traag op gang, maar wat een rol van Carice! Geweldige actrice! 7.5/10 (maar Carice een dikke 10!)
300: hele gemengde gevoelens overgehouden aan deze film. Het verhaal is verschrikkelijk en zwaar ovedreven. Daarentegen ziet de film er geweldig uit. Gebaseerd op een stripverhaal en dat is super gebracht. Dus voor mij het verhaal een 4, maar de graphics een 9. Naar boven afronden dan maar? 7/10
Auf der Anderen Seite: prachtige mozaiekfilm, waarin 3 Duits/Turkse verhalen elkaar kruisen. Goede uitvoering van het genre, waarin ook de verschillen in cultuur goed, maar subtiel naar voren worden gebracht. 8/10
Moulin Rouge: voor deze film geldt eigenlijk een beetje hetzelfde als voor 300, al is het in iets mindere mate. Het verhaal is simpel en zoetsappig, maar de fim is een spektakel voor het oog. Even wennen aan de moderne nummers, maar dat is eigenlijk wel leuk. Dus hier het verhaal een 5, maar de looks een 8. Ook maar naar boven? 7/10

Ik ben weer benieuwd naar eventuele tips :-D

3 opmerkingen:

  1. Hmm... ik ken ze allemaal niet! Eens even denken wat mijn laatste film is... Herman Brood & Wild Romance (voor 2e keer gekeken, blijft goed, een 8).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat betreft jouw lijstje:
    Komt een vrouw bij de dokter: Weiger ik te kijken, zoals ik ook maar een letter van Kluun weiger te lezen.
    300: Alles gebaseerd op de strips van Frank Miller ziet er natuurlijk retestrak uit. Kijkt lekker weg maar een verhaal zit er inderdaad niet in (6)
    Moulin Rouge: was niet mijn ding. Visueel aardig, maar de liedjes kon ik echt niets mee.(5)
    Ik ben erg benieuwd naar Auf der Anderen Seite, Gegen die Wand vond ik een namelijk een dikke 8 waard.

    De score dit weekend in huize Bal:
    Calimucho: Meesterlijke nepdocumentaire over Circus Harlekijn. Continu blijft de vraag wat er nu wel/niet echt is. (9)
    The American: Ik had veel verwacht van de nieuwe film van Anton Corbijn, maar The American kon het niet helemaal waarmaken. Wel een prettige sfeer, lekker langzaam en broeierig. Maar niet zo visueel overdonderend als Control. (7)
    Accidents Happen: Rare "komedie" over de combinatie tussen slecht functionerende gezinnen en ongelukken. Wat begint als een soort American Beauty met voice over en soms aardige grappen, ontaardt in een niet te pruimen tranendal.(4)
    Amarcord: Zeker niet mijn favoriete film van Fellini, want nogal rommelig van opzet, maar boordevol mooie en eigenaardige karakters (7)
    Dial M For Murder: Leuke who dunnit van Hitchcock met een mooie rol van Grace Kelly (8)
    La Doppia Ora: Veel plotwendingen en een aardig beklemmende sfeer in deze Italiaanse thriller. Het wat suffe eind kost een punt (7)
    Scott Pilgrim vs. The World: Erg grappige komedie over nerd Michael Cera die de 7 exen van zijn nieuwe vriendin in computerspelletjes-stijl moet verslaan. Niet uit te leggen, maar bijzonder vorgmgegeven én grappig (8)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tnx voor jullie tips weer!
    Haha, ja ik snap je afkeer van Kluun wel, ik was ook meer onder de indruk van Carice.
    Gegen die Wand was inderdaad ook top! Dan kan je deze ook zeker waarderen.
    Calimucho heb ik destijds in de bioscoop gezien, die zou ik ook zeker een dikke 8 geven.
    De anderen (inclusief Brood) heb ik nog niet gezien, maar zal ze onthouden.
    Spannende tijden voor jou nu Wouter, straks wat minder tijd voor films met de tweede kleine erbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen