dinsdag 30 november 2010

busy girl

Door een druk weekend, niet zoveel films gekeken als normaal.
Eigenlijk is elk weekend druk (of eigenlijk wel elke dag), maar meestal probeer ik de zondagen vrij te houden. Dat lukte dit keer niet, maar gelukkig komt dat meestal door leuke dingen. Komend weekend geen tijd voor films, vrijdag vertrekken we voor een weekendje naar Maastricht en hierna in een keer door richting de schoonfamilie om Sinterklaas te vieren. Wederom druk dus met leuke dingen. Dan uiteraard die maandag wel weer een film, maar dat is voor volgende week...
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant: mmm, apart. Darren bezoekt een freakshow, waarna hij in een half-vampier wordt veranderd. Hij belandt in de strijd tussen vampiers en vampierezen (of iets dergelijks) en komt tegenover zijn beste vriend te staan. Ziet er leuk uit, maar blijft toch wat apart dus. Kwam uiteindelijk over als een aflevering van een Amerikaanse tienerserie. 6
Micmacs à Tire-larigot: wanneer de vader van Bazil omkomt door een mijn en hijzelf maar net een kogel overleeft, besluit hij de strijd aan te gaan met de wapenindustrie. Dit met behulp van zijn nieuwe, wat vreemde vrienden. Grappig en erg leuk gemaakt, soms overkomend als een oude slapstick. 7.5
Afblijven: ik geloof de enige verfilming van Carry Slee, die ik nog niet had gezien. Ik heb vroeger de boeken verslonden, maar de films zijn het toch niet helemaal voor mij. Zeker vermakelijk, maar toch iets te kinderlijk en simpel. Als je tussendoor je mail gaat checken, is dat toch geen geweldig teken denk ik. 6.5
Mother and Child: de special, een mozaiekfilm, waar ik veel van verwachtte. Helaas werden deze verwachting niet waargemaakt. Drie afzonderlijke verhalen over moeder en kind passeren en komen dus uiteindelijk samen. Eigenaardige dialogen, die ons soms op verkeerde momenten deden lachen. Ik voelde weinig bij de personages, die pas ruim over de helft van de film, eindelijk wat werden uitgediept. Helaas. 6.5

2 opmerkingen:

  1. Veel plezier in Maastricht ! ! !
    {muts, dikke jas en handschoenen aan}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad, dat wordt dik aankleden dit weekend. Tot zondag, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen