vrijdag 5 november 2010

Previews

Ik heb weer een aantal films in de screening gezien, oftewel, een aantal film, die pas over een aantal weken in de bioscoop verschijnen. Maar ik vertel jullie alvast stiekem wat ik ervan vond ;-) O, en er was ook nog een special.

Le Refuge: laten we dan maar bij die special beginnen. Franse film over een drugsverslaafd stel, waarvan de ene overlijdt en de ander zwanger blijkt te zijn. Film waar ik totaal geen gevoel bij had en me moeilijk ik kon inleven. Niet slecht, maar deed me niet veel. 6.5
Rapunzel: de nieuwe Disney! Ik neem aan dat iedereen het sprookje kent van het meisje met het lange haar, opgesloten in de torenkamer? Deze (helaas 3D) animatie is niet alleen weer schitterend gemaakt, zoals we van Disney gewend zijn, maar ok nog ontzettend grappig. Vooral de kameleon en het paard zijn geweldig! Bovendien zit de film vol met pakkende liedjes. Echt een aanrader voor jong en oud! 8
Megamind: deze verschijnt tevens in 3D en gaat dus opboksen tegen bovenstaande film deze kerst. Alhoewel deze misschien meer voor de jochies is. Superschurk met Minions, wat dat niet Despicable Me? Was het maar waar, want in deze film zit een stuk minder humor. Mooi gemaakt, maar soms saai, zeker voor de kindjes. Wat mij betreft zou de keuze ds snel gemaakt zijn. 7
Buried: vooral geen kinderfilm nu. Deze film speelt zich geheel af in een houten kist, waarin de hoofdpersoon wakker wordt. Hij heeft niets anders bij zich dan een aansteker en een gsm. Leuk gegeven (althans leuk, ik hou er wel van), maar op sommige punten wel erg ongeloofwaardig. Ook kwam het benauwde gevoel niet helemaal op mij over, juist door deze ongeloofwaardige elementen. 6.5

Lijtk me duidelijk waar we deze kerst heen kunnen ;-) Al komen er natuurlijk ng veel meer leuke films. Wat dachten wij van onze Harry...

2 opmerkingen: