dinsdag 9 november 2010

Ik wilde het toch al niet laat maken?

Gisteren heb ik werkelijk een van de stomste excuses ooit gehoord om in de pauze de bioscoop te verlaten. Toen de pauze tijdens de special aanbrak, ging ik richting toilet. Ik kwam terug, toen mijn broer tegen mij zei: "Die mensen hierachter komen niet meer terug. Ze gaan naar huis, want ze 'wilden het toch al niet te laat maken'". Alsof je naar een film gaat met de gedachte dat je in de pauze weggaat, omdat je het niet te laat wil maken. Zeg dan gewoon dat je er niks van snapt :-P

Any way, weer even wat films op een rijtje:
Sicko: docu van Michael Moore over het Amerikaanse gezondheissteltel. Docu's waarbij je je altijd moet realiseren dat ze niet geheel objectief zijn, maar zeer toegankelijk en met veel humor gebracht. Schokkend om te zien en ik vraag me meteen af waarom de VS boven Nederland staan als het gaat om landen waar je het beste kunt wonen. Ik ben toch blij dat ik hier zit. 7.5
Bridge to Terabithia: schattige film, over twee vrienden met veel fantasie, die hun eigen wereld creeren. Doet me aan mezelf denken, toen ik zo oud was. Misschien had ik wel iets teveel fantasie ;-) Zeer fijne film, al hadden er nog wel iets meer van die prachtige beelden van Terabithia in mogen zitten. 7.5
London River: wederom een gemiste special om in te halen. Aangrijpende film over twee ouders wiens kinderen vermist zijn na de aanslagen in Londen. Zoektocht tussen hoop en vrees en twee culturen. Erg mooi. 7.5
Looking for Eric: Eric is postbode en fan van Manchester United. Het gaat met hem persoonlijk iets minder, maar hij krijgt gelukkig (denkbeeldige) steun van zijn idool Eric Cantona. Dramatisch en ook hilarisch, ik hou ervan! 7.5
La Prima Linea: over de leiders van de links-extremistische groepering La Prima Linea. Vergelijkbaar met de Rode Brigades schuwde deze groepering geen enkele vorm van geweld om de staat omver te werpen. Gebaseerd op ware gebeurtenissen. Viel duidelijk een hoop mensen tegen en daardoor mij alles mee. Verwacht geen film over de achtergronden van de acties, maar een verhaal verweven tussen die acties door. 7


Niet slecht, wel een beetje eentonige cijfers :-P

6 opmerkingen:

  1. hihi, nou blijkbaar vonden die mensen het gewoon geen leuke film! of ze snapten 'm idd niet... Ik heb Bridge to Terabithia ook gezien!
    Vind het zo'n lieve film! echt leuk!
    liefsss!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd wijs om op tijd onder de wol te gaan, maar dat gaat vaak niet samen met een film kijken in de bioscoop.
    Wel grappig, of eigenlijk vrij "stom".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ik heb three out of five ook gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sicko: Moore begint steeds meer op m'n zenuwen te werken, terwijl ik het in principe nog met hem eens ben ook. De film duurt ook te lang en deed me terug verlangen naar de tijd dat hij voor tv maar een dik half uur mocht vullen. (6)

    Looking for Eric: Cantona is wederom meesterlijk, nu ook als acteur. Een leuk idee dat briljant is uitgewerkt! (8,5)

    En daarnaast:
    Demain dès L'Aube: Twee broers raken verstrikt in de wereld van rollenspellen over de tijd van Napoleon. Eer is in die tijd immers snel geschonden. Dat beide werelden door elkaar gaan lopen is erg leuk gedaan, maar had naar mijn idee nog beter/spannnender kunnen worden uitgewerkt (7)

    Tne Expendables: Sly Stallone maakt een geweldige ode aan de actiefilms uit de jaren '80 en '90, de tijd dat ik "jong" was en dit soort films dan ook verslond. Sly wist (bijna) alle oude actiehelden van stal te krijgen (zelfs Arnold in een grappige cameo) voor deze film waar honderden mensen sneuvelen, alles kapot moét en goed acteren een bijzaak is. Heerlijk nodeloos geweld met coole guns, grappige oneliners en onnodig romantisch gerommel waar toch niets uit komt. (7,5)

    The Other Guys: Comedie met zo veel flauwe grappen dat het grappig wordt. In de eerste minuten wordt al een budget van een gemiddelde Nederlandse film verbrast en dit gaat zo lekker de rest van de film door. Eindelijk eens een film met Will Ferrell die ik te pruimen vind. (7)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sicko een 7, Bridge to Terabithia 7.5, Looking for Eric 7.5

    BeantwoordenVerwijderen