dinsdag 2 november 2010

Music was my first love

Afgelopen zaterdag een heerlijke muziekavond gehad. 't moge duidelijk zijn dat, naast film, muziek een belangrijk onderdeel van mijn leven is en daar behoort het bezoeken van concerten natuurlijk ook toe.

Allereerst reisden we af naar Tilburg. Helaas was broerlief verhinderd, maar gelukkig wilde vriendin Saskia wel graag mee, supergezellig natuurlijk! 013 blijft een van mijn favoriete zalen in Nederland, super dat geluid en goed bereikbaar.
Sommige bands moet ik zien als ze naar Nederland komen. Dat geldt onder andere voor Metallica, Rammstein, Marilyn Manson en zo ook voor deze band: Apocalyptica. Metal met cello's, geweldig! Kan iemand mij trouwens voor eens en altijd vertellen of je cello uitspreekt als 'tsjello' of 'sello'? Anyway, Apocalyptica dus.
Ik leerde deze band kennen, zoals zoveel Metallicafans, door hun uitvoeringen van numers van deze band. Ik was na het luisteren van de cd al zwaar onder de indruk, zoveel metal met klassieke instrumenten, hoe briljant! Normaal hou ik helemaal niet van tribute cd's, maar deze kon ik erg waarderen. Na, wat instrumentale albums, werden sommige nummers ook met zang opgenomen en uiteindelijk kwam er ook een drummer bij de groep, voor toch wat extra power.
Door een wat langzaam restaurant, misten we het voorprogramma, maar aangezien ik niet zo'n fan ben van voorprogramma's, was ik niet erg teleurgesteld. En deste korter hoefde ik nog maar te wachten tot waar we voor kwamen. Gelukkig zijn er ook nog bands die wel op tijd beginnen.
De vorige keer dat ik Apocalyptica live zag, waren er nog 4 cellisten, nu nog maar 3. Het klinkt nog steeds geweldig, al miste ik toch een klein beetje extra power. Maar deze mannen zijn grandioos, zo goed en ook hun eigen nummer klinken super. Omdat ze dus op hun cd's vaak gebruik maken van gastzangers, hadden ze voor de gelegenheid een zanger meegenomen, om een aantal van deze nummers te begeleiden. Dit had voor mij niet perse gehoeven. Hoewel de zanger zuiver zong, miste hij volume en klonk het hierdoor soms wat geknepen. Bovendien zijn de mannen zo goed, dat het voor mij niet hoeft. Wederom genoten, van de metal en de rustige nummers, hoe goed kan muziek zijn.


Hierna nog een concert? Jawel, van een band uit onze regio: namelijk Doyle 751. Deze band presenteerde hun eerste cd tijdens Halloween in cafe Genesis Gorinchem. De muziek wordt omschreven als Stoner Rock of Graveyardrock, in ieder geval klinkt het erg lekker en kun je er goed op dansen. Dus mocht je ook van lekkere stevige rock houden, dan zou ik vooral eens een kijkje gaan nemen tijdens een van hun optredens.



Een zeer geslaagd muzikaal avondje mag ik wel zeggen! In in goed gezelschap :-D

1 opmerking:

  1. De muziek is denk ik niet de mijne,
    zelf genoten van de Roefband.
    Mijn reactie gaat eigenlijk over de foto,
    echt leuk !!!

    BeantwoordenVerwijderen