woensdag 24 november 2010

Bijblijven

Ik probeer heel erg om bij te blijven met m'n filmrecensies, anders wordt het teveel, gezien het aantal films dat ik kijk ;-) Even snel dan. Er was namelijk ook weer een premiere :-D

(500) Days of Summer: uiteraard moet je bij elk cijfers wel het genre in acht nemen. een 8 voor een romkom is iets anders dan een 8 voor een drama, wat mij betreft. Deze romkom is zeer geslaagd. De film volgt de 500 dagen van Tom en Summer, met hun ups en downs. Zooey Deschanel is ideaal voor dit soort films. Lief en grappig. 8
As it is in Heaven: onder de indruk van deze film. Een beroemd dirigent keert om gezondheidsredenen terug naar zijn geboortedorp en ontfermt zich daar over het kerkkoor. Niet iedereen is hier overigens even blij mij en anderen zijn juist weer erg gecharmeerd van hem. Erg mooi. 8.5
Het Geheim: dit is de premiere. Erg leuk gedaan in de Stopera in Amsterdam, die vol stond met goochelaars om de kinderen voor de gek te houden. Voor aanvang van de film kregen we zelf nog een show van Hans Klok, erg leuk en het ziet er allemaal zeer gelikt uit. Ook na de film werd goed gezorgd voor de kasten met een hapje, drankje, diezelfde goochelaars en een goodiebag. Hulde aan A-Film! En dan is de film ook nog eens erg leuk. Ben wil beroemd goochelaar worden, maar zijn vader (gespeeld door Theo Maassen) weet dit aardig te verknallen. Erg lieve film, grappig en met leuke hoofdrolspelers. Zeker naartoe gaan met de kids deze kerst, de familiefilm van de vakantie. 7.5
The men who stare at goats: soms heb je na het zien van een film zoiets van tsja...waar ging dat nou over. Dit is zo'n film waarbij ik dat had. Het idee van paranormale en vredelievende strijdkrachten in Irak komt niet helemaal uit de verf. Ook heb ik niet echt om de film kunnen lachen. Jammer. 5
Five Minutes of Heaven: tenslotte de special van deze week. Ik denk dat broerlief het niet eens zal zijn met mijn cijfers, hij was duidelijk iets meer onder de indruk van de film dan ik. Jammer, want gezien het verhaal van de film (twee mannen wiens levens verwoest werden door de gewelddadige conflicten in Noord-Ierland), had ik hoge verwachtingen, die dus niet werden waargemaakt. Wat mij betreft omdat de film gewoon verkeerd is uitgewerkt. Met een lang tussenstuk, waarna de film bijna werd afgeraffeld en weinig spanning tussen beide hoofdrolspelers. Gemiste kans. 6


1 opmerking:

  1. Ja! As it is in heaven!
    Dit vond ik ook zo'n mooie film :)!
    Voor mij ook zeker minimaal een dikke 8!
    Als een film mij laat huilen betekend
    dat meestal dattie goed is :p

    BeantwoordenVerwijderen