woensdag 17 november 2010

The moment we've all been waiting for...

De premiere van de nieuwste Harry Potter natuurlijk! Maar laat ik bij de zaterdag beginnen, want ook toen ging ik naar een film waar ik al tijden naar uitkeek (al is het uit protest): Sint. Ach, laat ik gewoon al m'n films maar weer bespreken ;-)

Sint: ik zal jullie verder niet vervelen met ale commotie rondom de film, vooral over de poster, waar wij uiteraard ook mee te maken hebben gehad in onze bioscopen. De film over de horror-Sinterklaas is voor mij als horror niet heel geslaagd, eng is anders. Als komedie daarentegen deste meer. Ik heb me af en toe werkelijk doodgelachen en met mij de hele zaal. Leuk detail is dat Dick Maas een aantal verwijzingen heeft verwerkt in de film naar zijn vorige films, voor de fans. 7
Vanity Fair: Reese Witherspoon komt op mij altijd erg aangenaam over als actrice. In deze film, waarin ze als dubbeltje een kwartje wil worden, weet ze echter niet geheel mijn sympathie voor zich te winnen. Redelijk aangenaam om naar te kijken, springt er niet uit als kostuumdrama helaas. 6.5
Snow Cake: het werd weer eens tijd voor een film met Alan Rickman, wat een fijne acteur! Zoals bekend ben ik groot fan, mijn werkplek hangt dan ook vol met afbeeldingen. Ook in deze film is bij geweldig, maar hij niet alleen. Prachtige film over een man die de autistische moeder opzoekt van het meisje dat bij hem in de auto verongelukte. Niet te zwaar, indrukwekkende acteerprestaties en gewoon erg mooi, soms grappig en ontroerend. 8
Radeloos: de boekverfilmingen van carry Slee vliegen je bijna om de oren. In deze film vol Spangasacteurs, spelen dood, schuld en anorexia de hoofdrol. De films blijven duidelijk voor pubers en daardoor, ondanks de onderwerpen, vrij luchtig. Toch vond ik 'm wel boven haar andere verfilmingen uitsteken. 7
Adventureland: over de afgestudeerde James, die door geldgebrek gedwongen wordt in een pretpark te gaan werken en daar zijn grote liefde ontmoet. De film is lief en grappig, maar zeker niet meer dan dat. Leuk voor tussendoor. 6.5
Io Sono l'Amore: inderdaad de special voor deze week, over een aristocratische Italiaanse familie, waaruit Emma langzaam ontsnapt. Dit laatste ging overigens voorbij aan een aantal bezoekers, die zaten te wachten op de spetterende actiescenes. Voor sommigen misschien langzaam en oninteressant, ik vond het echter mooi in beeld gebracht hoe Emma zich langzaam losrukt uit haar keurslijf. 7.5
Burlesque: deze film verschijnt over een paar weken in de bioscoop. Mensen die een nieuwe Moulin Rouge verwachten, zullen teleurgesteld worden. De showelementen zien er goed uit, maar het verhaal van trailer trash goes Hollywood is zo cliche dat je er rollende ogen van krijgt. En dan nog een nummer van Marilyn Manson coveren. Erg jammer. 4
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1: lang naar uitgekeken als fan, het eerste deel van de verfilming van het laatste boek. En ik mocht ook nog eens naar de officiele premiere en was dus de eerste die 'm zou zien. De premiere was in het Spoorwegmuseum, super aangekleed natuurlijk, met heerlijk buffet. Daar ga ik binnenkort maar eens met mijn museumjaarkaart naar binnen. Overal waar ik keek, zag ik echter Marijke Helwegen, die was niet bij de camera's weg te slaan. Hierna de film in Rembrandt Utrecht. Voor diegene die 'm nog gaan zien, misschien dan nu beter stoppen met lezen...Ik vind het moeilijk om te zeggen als fan, maar hij viel tegen:-( Alles ziet er uiteraard prachtig uit, maar de film is erg traag en lijkt me zeker voor de niet-lezers moeilijk vol te houden. Dit had vast in een film gekund. Uiteraard een opwarmertje, want in Part 2 zal alle actie losbarsten. Even tot juli volgend jaar wachten dus. Bovendien kwam ik als Alan Rickman fan totaal niet aan m'n trekken, gezien zijn optreden van enkele minuten in het begin van de film. Even laten bezinken maar. Zeker niet slecht hoor, en hij gaat ook zeker een hoop opbrengen. Maar toch niet geheel Harry Potter-waardig, voor mij, helaas. 7





Geen opmerkingen:

Een reactie posten