dinsdag 19 oktober 2010

Thank god for Anneke Blok!

Dit was toch wel een beetje het weekend van de teleurstellingen op filmgebied, jammergenoeg. In verschillende opzichten, sommige films vond ik echt niet leuk, anderen wel, maar niet zo goed als ik had verwacht. Maar goed, dat gebeurt wel eens, gelukkig ga ik vanavond nieuwe films halen voor volgend weekend, de herkansing.
The Hurt Locker: hoge verwachtingen uiteraard, immers winnaar van diverse Oscars, waaronder beste film. De film is zeker niet slecht en laat zien hoe uitzichtloos en ronduit klote (lijkt mij) het leven van een Amerikaanse elitesoldaat in Irak is. En toch werkt die oorlog voor sommigen dus ook verslavend. Echter, voor mij was het niet meer dan dit kijkje in de keuken. Interessant zeker, beste film? Avatar maakte toch echt meer indruk en ik weet niet eens meer wie de andere genomineerden waren. 7.5
My Blueberry Nights: acteerdebuut van Norah Jones. Zij speelt Elizabeth, die vriendschap sluit met een cafe-uitbater in New York, gespeeld door Jude Law. Door liefdesverdriet vertrekt ze voor een roadtrip (althans, je ziet maar 2 verschillende plekken), waar ze de ellende van anderen leert kennen. Roadtrip zonder mooie beelden, zonder veel gevoel, deed mij erg weinig. 4.5
Un Conte de Noel: deze film werd beschreven in het boek waar ik het laatst over had, over films en eten. Die wilde ik dus erg graag zien! De film gaat over de familie Vuillard, die voor het eerst sinds jaren met kerst bijeenkomt, omdat mevrouw Vuillard ziek is. De verhoudingen in de familie liggen gevoelig en moeilijk. Voor mij is de film echter niet meer dan een uitgerekte familiesoap. 6.5
Happy-Go-Lucky: goede verhalen over gehoord, dus positief aan begonnen, wel zin hebbende in een echte feel good movie. Maar....vreselijk! De film gaat over Poppy, een schooljuf die in alles het positieve ziet. Degene die deze film wel zonder knarsende tanden en samengeknepen billen konden uitzitten, hadden blijkbaar geen problemen met de hoofdrolspeelster. De overdreven vrolijke en kinderlijke Poppy is voor mij echter niet uit te staan! Wonder boven wonder uit kunnen zitten. Het wordt beter, maar niet al te best. 3.5
Paranormal Activity: een jong stel volgt hun leven dag en nacht met een camera, omdat zij wordt achtervolgt door een demoon. Een film, die je in de bioscoop moet zien, willen de schrikmomenten echt overkomen. Ik hou wel van het gegeven, alsof de acteurs zelf filmen. Niet erg eng, toch benieuwd naar het vervolg dat vanaf donderdag in de bioscoop draait. 6.5
Alles stroomt: vanwege de vakantie geen special, dan maar thuis samen met broerlief film kijken. Toevallig een film, die wij eens in de special hadden gemist. De titel doet vermoeden dat de film geweldig was, dat viel reuze mee. Het verhaal over moeder en zoon, die na zijn slagen uit elkaar groeien is pijnlijk, maar ook niet bijzonder neergezet. Ook het einde was voor mij niet bevredigend, of juist iets te. Ik hou alleen wel ontzettend van Anneke Blok, wat kan zij acteren. Terecht eregast op het afgelopen NFF! 7


Jullie nog suggesties voor een beter filmweekend?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb Kick-ass gezien, vond ik dan weer helemaal niks :(! Robin Hood (de nieuwe met Russel Crowe) vond ik een dikke 9! Prince of Persia; 7. Clash of the Titans; 7,5.
    Voor vanavond staat op de planning Peter Pan
    uit 2003, ben benieuwd. En ik zag pas geleden
    een trailer van 'how to train your dragon' en
    die is volgens mij echt ubercute!
    I luuuve Happy go Lucky! Ben ik diegene die
    je op het verkeerde spoor heeft gezet ;)?
    Zag veel te laat pas weer je berichtje op
    hyves, ben daar niet zo vaak meer.. Maar
    wanneer zullen we een filmpje doen :D?
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond Happy Go Lucky ook een leuke film! Misschien ligt het ook aan de mood waarin je een film kijkt ;). Soms kan een film gewoon niet goed vallen :P.
    Je kunt hier zien welke films ik heb gekeken en wat ik ervan vond. Ik schrijf geen recensies, dat vind ik echt te veel werk...

    BeantwoordenVerwijderen