dinsdag 6 juli 2010

Gezond gewicht

Het is zover. Nee, ik ben nog niet klaar, maar het gaat de goede kant op: ik zit namelijk op een gezond gewicht. Dat wil zeggen, ergens op een BMI tussen de 18 en 25. En ja, iets dichter bij de 25 dan bij de 18, maar toch. Op mijn eigen weegschaal welteverstaan, dat hadden jullie begrepen. De meesten weten wel hoe je je BMI kunt berekenen, maar hier nogmaals: gewicht : lengte in kwadraat.

Gisteren was ik weer bij de consulent. Dit keer inderdaad op maandag, in plaats van dinsdag. Al geraden waarom? No way dat ik natuurlijk de wedstrijd van vanavond ga missen! Maar ze was gelukkig weer tevreden. En ik heb dus die porridge meegekregen. En wat blijkt, die moet in de magnetron, leuk, want die hebben we niet. Maar op m'n werk wel, dus de porridge is een ontbijt. Het smaakt inderdaad een beetje zoals het eruit ziet, maar met een beetje kaneel is het te doen en best even fijn als afwisseling. Want zo langzamerhand begin ik het wel een heel klein beetje zat te worden. Vooral als ik, zoals dit weekend, heerlijk iedereen zie picknicken. Maar ik geef niet op! Ben nu zo dichtbij.

De volgende keer wordt het een grote bestelling, inclusief vakantie, waarin ik 's avonds wel ga eten, het is toch vakantie en wil wel genieten. Toch hoop ik dan zeker niet aan te komen en bij terugkomst zeker het einde in beeld te kunnen zien. Dan kunnen we misschien gaan afbouwen. Maar zover is het nog lang niet: 16,5 gone/8,5 to go

1 opmerking:

  1. Poeh... wat veel kilo's er al af! Voel je je inmiddels ook beter? Zijn je darmen weer wat meer aan 't werk gegaan?
    Wel fijn dat je nu al op een gezond bmi zit, moet goed voelen lijkt me!
    Succes nog met die laatste kilo's!

    BeantwoordenVerwijderen