maandag 21 juni 2010

All You Need is Love

Heerlijk weer eens wat tijd voor mezef op de zondag. Tijd voor een filmpje dus. Terwijl vriendlief zich nog even heerlijk omdraaide in bed, liep ik alvast richting dvdspeler. Leuk zo'n biologische klok, dan word je lekker in het weekend vroeg wakker, omdat je dat van de rest van de week gewend bent. Ach ja, zo heb je nog wat aan je dag.
Deze week is het tevens Cinema Expo in Nederland. Cinema Expo is een filmbeurs en naast allerlei ontzettend interessante seminars (die ik niet ga bijwonen), worden daar ook wat nieuwe films vertoond. Met een beetje geluk kan ik er een paar meepikken :-D Maar eerst dus de zondag.

Zoals ik al eens eerder schreef, vind ik het heel jammer dat ik de jaren '60 niet heb meegemaakt. Wat een muziek! En heerlijk die vrijheden, al was dat ook zeer relatief merkte ik later. En ik weet dat er toen ook verschrikkelijke dingen gebeurden. Maar ik vind het heerlijk om films te kijken, die zich in die tijd afspelen (dus als jullie nog tips hebben!). Zoals nu: Across the Universe.
Deze musical vertelt het liefdesverhaal van de Engelse jongen Jude die naar de Verenigde Staten komt en verliefd wordt op het Amerikaanse meisje Lucy gedurende de jaren '60. Jude en Lucy, voel je 'm? De film staat ook bol van de Beatlessongs, helemaal niet vervelend! Dit verhaal speelt zich af tegen de achtergrond van de groeiende problemen tussen de V.S. en Vietnam.
Ik moet er altijd even inkomen bij een musical. Toch wennen, al die zingende en dansende acteurs. Wat meteen tegenviel (bij mij althans) is dat, logischerwijs, de (Beatles)liedjes vertolkt worden door de acteurs. Er komen dus geen Paul, Ringo, George en John aan te pas. Ook hier kon ik mij na een tijdje overheen zetten. De film is best aardig, maar toch lijkt het erop dat men een film wilde maken vol met nummers van de fab four en hier een verhaal omheen moest worden verzonnen, vol jaren '60 cliches. Een aantal van de karakters zijn nogal overbodig en vaag en het verhaal zelf wordt ook niets echt uitgediept. Halverwege de film, zakt het verhaal ook wat in, maar dit komt later wel weer redelijk goed. Echt slecht is de film niet, maar helaas heeft het de verwachtingen (jaren '60 en Beatles!) niet waar kunnen maken. 7/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten