woensdag 9 juni 2010

SAS

Voor sommigen is bovenstaande afkorting misschien bekend, voor anderen wat minder. Nee, ik heb het niet over een bekende bluesgitarist en ook niet over een Scandinavische luchtvaartmaatschappij. SAS = Schijt Aan Sonja. Denk nu niet dat ik een hekel heb aan Sonja Bakker. Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik (naast vele andere dieetpogingen) ook een tijd lang Sonja Bakker gevolgd. En niet zonder succes, want ik ben daar toen 20 kilo mee kwijtgeraakt. Hierna bleef ik helaas steken op het voor mensen met overgewicht welbekende plateau. Een gewicht waar je gewoon niet onder komt, hoe zeer je ook je best doet. Ik voelde me na die 20 kilo stukken beter, dus ben het beetje bij beetje iets minder serieus gaan volgen. En ik ben gaan samenwonen. Je raadt het al, dat ging weer de verkeerde kant op. Maar dit keer heb ik op tijd ingegrepen en zodra de weegschaal weer omhoog schoot heb ik dus besloten het drastisch aan te pakken en Cambridge te gaan volgen.

Vanwaar dan toch die schijt aan Sonja zou je zeggen. Nou, een soort tweede mijlpaal is bereikt. Een die voor mijzelf eigenlijk nog belangrijker is dan de eerste: ik zit onder mijn Sonjagewicht. Onder het gewicht dus, waar ik met de methode van Sonja maar niet onder kwam. Nee, ik ga niet vertellen welk gewicht, maar ik ben er heel erg blij mee. Nu nog maar 1 kilo en ik ben al op de helft! Ik ben al allerlei boekjes aan het verzamelen met gezonde recepten met weinig koolhydraten voor na het dieet en voor mijn eetweek van over 2 weken hebben lief en ik lekker gereserveerd bij onze favoriete Griek om de hoek. Nee, geen Gyros, met Tzatziki en friet, maar een stukje vis (schol of forel) met wat Griekse salade en een theetje na. Heb er nu al zin in!

Gisteren was het dus weer tijd om met de trein richting Leerdam te gaan voor een bezoekje aan mijn consulente. Dwars door het gure weer, maar dat heb ik hier echt wel voor over! Ze is nog steeds erg tevreden en ik uiteraard ook. Ik heb wel communisten op bezoek, dus dat was even jammer. Voor de mensen bij wie nu even vraagtekens verschijnen, zo noem ik dat wanneer ons vrouwelijke probleempje om de hoek komt kijken. Ze schijnen het in Rusland zo te noemen en dat vond ik zo grappig, dat ik het heb overgenomen. Anyway, dat heeft dus invloed op je gewicht (in negatieve zin), dus ik hoop volgende week eigenlijk iets extra te zijn afgevallen. Maar we gaan nog steeds de goede kant op hoor! 11.5 gone/13.5 to go

1 opmerking: