dinsdag 1 juni 2010

Mijlpaal 1

De eerste mijlpaal is een feit: er zijn 10 kilo's af! Ik realiseer me niet helemaal hoeveel dat is, maar ga zaterdag in de supermarkt zeker een zak aardappelen optillen. Niet te geloven dat je dat met je meesleept. Het gaat ook nog steeds helemaal prima, heb geen moeite met het volhouden van het dieet. Wel wil ik nog sneller afvallen, een kilo per week begin ik al weinig te vinden. Ja, het is erg. Dus ik weet niet waar ik de tijd vandaan ga halen, maar ik wil toch iets meer gaan bewegen. In eerste instantie ga ik dit thuis proberen met m'n weerstandband en af en toe probeer ik m'n Zumba-dvd zo goed mogelijk te volgen. Ik kan er niks van, maar als het maar verbrand.

Gisteren had ik ook een erg leuke avond. Nee, niet omdat ik gezellig weg ben geweest ofzo, het was maandag, dus lief was drummen. Nee, ik heb een aantal broeken achter uit de kast getrokken. Deze had ik wat naar de achterste regionen verbannen, vanwege het simpele feit dat ze niet meer pasten. Maar op 1 broek na kon ik ze allemaal weer aan! Dus ik hoef voorlopig geen inkopen te doen. Deze broeken hangen nu dus weer voorin de kast!

Door mijn enthousiasme heb ik meteen maar nog een besluit genomen: 23,5 klonk zo onaf, dus ik maak er gewoon 25 van! Het aantal af te vallen kilo's gaat dan dus weer omhoog, maar over 2,5 kilo ben ik op de helft. Ik krijg ook al helemaal zin in de periode na het dieet. Ik weet dat ik me nooit zal kunnen laten gaan, dus om het zo leuk mogelijk voor mezelf te maken zoek ik vooral recepten en kookboeken met calorie-arme recepten. Kan bijna niet wachten om weer lekker te gaan koken. Maar dat duurt nog even, eerst het streefgewicht halen. In dit tempo verwacht ik nog zo'n 3 a 4 maanden bezig te zijn. Ik ben heel benieuwd. Met de motivatie is in ieder geval niets mis! 10 gone/15 to go

4 opmerkingen:

  1. Jeetje wat ben jij goed gemotiveerd, daar kan ik echt een voorbeeld aan nemen! Super goed op weg zeg, fijn ook nu zo'n mijlpaal. En die zak aardappels zou ik zeker gaan optillen, veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, 10 kilo kwijt! Aan discipline ontbreekt het je in ieder geval niet. Ik vind het bewonderenswaardig hoe je je aan je dieet blijft houden. Keep up the good work!

    Kus van de schoonzus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft er nog wel wat Rosalyn over ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik denk dat je alleen maar meer van Rosalyn gaat zien, dat zat altijd verborgen achter de kilo´s. Grappig dat er inderdaad ook al mensen zijn die denken dat ik klaar ben. Ik ben nog niet eens op de helft!

    BeantwoordenVerwijderen