donderdag 18 februari 2010

Creatievelingen blijven leuk

O, ik hou van cabaret. Maar ok, wie houdt er nou niet van een avondje lachen (mits de cabaretier echt grappig is natuurlijk). Ik heb al menig cabaretvoorstelling bezocht en was gisteren bij Klaas van der Eerden.

Ik heb alle shows van Klaas gezien. Ik weet niet meer precies hoe ik er ooit op kwam, maar ik vermoed dat ik hem ergens op tv heb gezien (ik kijk echt teveel tv), hij is namelijk ook presentator. Klaas is leuk, hij is niet alleen grappig, maar ook nog creatief en laat ik nou juist van creatieve mensen houden. Klaas speelt dwarsfluit (in deze show erg weinig aanwezig trouwens), kan beatboxen, rappen (niet mijn ding, maar ok) en een heleboel leuke stemmetjes en accentjes.

In 'Schwalbe' vertelt Klaas over zijn behoefte om mensen te pleasen en hoe hij hierdoor keer op keer dingen doet of aanschaft, die hij eigenlijk niet wil. Ook is Klaas vader geworden en vertelt hij over dit vaderschap en dat vaders zich absoluut niet mogen bemoeien met de zwangerschap. Mannen weten niets van de pijn en hoewel ik nog geen kinderen heb, wil ik dit alvast graag geloven.

Een voorstelling van Klaas is er niet een waar je constant in een deuk ligt of waarin de ene na de andere (platte) grap wordt gemaakt. Klaas is eigenlijk heel schattig en verrast ook op het moment dat hij op een sadistische manier beschrijft hoe hij vist met levend aas. Je zit geboeid en af en toe met bewondering te kijken naar deze creatieveling. Na de show vraag je je af of je wel zoveel gelachen hebt, maar je weet zeker dat je een leuke avond hebt gehad. 7.5/10

1 opmerking:

  1. Hoi Roos,

    Ik heb je een beautiful blogger award door-
    gegeven ;). Meer info op mijn blog!

    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen