dinsdag 4 mei 2010

De Weightupdate

Ik moest serieus lachen om deze rijmende titel. Maar goed, op verzoek af en toe een update van mijn dieetperikelen. Ik ben nu een week bezig met het Cambridgedieet en ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb het best zwaar gehad. Op dit moment gaat het heel goed, ik heb energie zat, eigenlijk bijna geen honger en het leukste van alles: na een week is er al 4 kilo af! Grotendeels vocht natuurlijk en ook niet zo raar als je je bedenkt dat je geen vast voedsel binnenkrijgt. Al betwijfel ik of een alcoholdieet ook zal helpen.

Maar goed, het ging niet de hele tijd van een leien dakje dus. De eerste dagen was ik duizelig, misselijk, had ik hoofdpijn en kon ik om alles huilen. Een soort zware ongesteldheid zegmaar ;-) Ook moest ik ontzettend wennen aan het feit dat ik geen vast voedsel kreeg en niet kon kauwen, vreselijk! Na een telefoontje met mijn consulente hebben we wat wijzigingen doorgevoerd: ik mag in de middag een (calorie-arme weliswaar) opkikker en de soepen worden over een week vervangen door repen. De shakes niet niet echt lekker, sommige zijn beter te doen dan andere, maar de soepen krijg ik echt niet weg. Alles oogt, ruikt en smaakt hetzelfde en dat is niet erg smakelijk kan ik je zeggen. Maar goed, dat is binnenkort voorbij.

De steun van m'n lieve collega's en vrienden en het feit dat ik al wat kwijt ben, zijn echt een flinke stimulans. Natuurlijk is het moeilijk om overal eten te zien. Vooral eten ruiken is erg! Maar ik raak me er ook heel erg van bewust hoe erg deze consumptiemaatschappij gericht is op eten. Je zou eens op moeten letten hoeveel uitingen van voedsel je bijvoorbeeld in een uur tegenkomt: op straat, op tv, op de radio, in de bushokjes, op internet. Je bent je er misschien niet zo van bewust, maar het zal je verbazen. Maar we gaan de goede kant op, volhouden dus! 4 gone - 19.5 to go!

3 opmerkingen:

  1. Heel goed van je, maar doe je wel voorzichtig aan. Afvallen prima, maar ik maak me wel zorgen of alles wel goed met je gaat, denk aan jezelf en ik neem aan dat het wel iets "verantwoords" is. Heel veel succes er mee, maar wees verstandig ! ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel me nu echt prima. Het is zeker verantwoord, maar de eerste dagen zijn altijd moeilijk, omdat je lichaam moet wennen. De een heeft meer last van de bijverschijnselen dan de ander. Maar ik krijg goede begeleiding, ook als de kilo's eraf zijn, dus no worries!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke goed, fijn ook dat je al zulke resultaten hebt nu, dat stimuleert zeker! Kan me ook wel voorstellen dat het moeilijk zal blijven, vooral omdat je natuurlijk niet echt mag eten, maar je moet houden aan wat ze voorschrijven. Succes weer en op naar volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen