woensdag 12 mei 2010

Riemen

Gisteren was het weer zover, een bezoekje aan de consulent. En ik had er zin in. Ik had me namelijk stiekem al gewogen in de ochtend. Eigenlijk helemaal niet zo stiekem, bij mijn consulent weeg ik me natuurlijk 's avonds met kleren aan en dat kan af en toe bijna 2 kilo schelen. Dus ik hou nu 2 schema's bij. En er was nog een reden dat ik graag de regen wilde trotseren, ik mag namelijk na 2 weken vloeibaar, eindelijk wat vast voedsel, in de vorm van een reep. En geloof me, na 2 weken lang shakes en soepen ben je daar echt wel aan toe.

Ik moet wel zeggen dat het me, na de eerste verschrikkelijke dagen, goed af is gegaan. Housewarmings, High Tea's, ik heb alles afgeslagen en uiteraard kwamen de lekkerste hapjes voorbij. En daar komt nog eens bij dat ik vrijwel alles lekker vind, maar het deed me vrij weinig. Een shake achter de kiezen en gaan. En over gaan gesproken, die kilo's gingen er ook wel af. Ik zal even mijn eigen weging aanhouden en na 2 weken Cambridge waren er 7 kilo's verdwenen! Bij de consulent waren dit er dus 6, ook niet verkeerd. Volgens mijn eigen weegschaal moet ik er nu nog 15,5 (volgens de andere weging 17,5). Maar ik zit dus lekker ruim onder de 20, wat al heel goed voelt. En, ik ben een kledingmaat kwijt. En dat merk ik al wel. Een spijkerbroek kan al echt niet mee en verder moeten de riemen uit de kast komen. Gisteren vond ik zelfs een spijkerbroek, waarvan ik niet eens meer wist dat ik 'm had. Die paste ik dus blijkbaar niet meer, maar vanmorgen dus weer wel! Toch een lekker gevoel. Dat is al het lekkers dat ik afsla zeker waard!

Ik heb weinig last meer van bijverschijnselen, behalve dat ik het steenkoud heb! Maar zoals de consulent al zei, je trekt een jas uit (een jas van vet dus), dus het is niet zo gek. Bovendien kan ik ook niet zeggen dat het buiten zulk lekker weer is. Gewapend met een doos shakes (dit keer alleen smaken, die ik wel weg kan krijgen) en een doosje repen (ik zag chocolade!) ging ik dus weer op weg naar Gorinchem. En ik voel me nu al 100 x beter dan toen ik begon. De eerste reep ga ik straks proberen, de peanut crunch, spannend. Hoe blij kun je worden van een dieetreep :-P De komende 2 weken zal er wel iets minder afgaan, de vierde (volgende) week mag ik namelijk 's avonds eten. Of beter gezegd, moet ik eten, dat is beter voor je lichaam. Maar goed, dat ik ook wel weer lekker en ik hoop het er gewoon in Berlijn toch een beetje af te lopen. Volgende week woensdag is de volgende uitdaging: een bruiloft. Maar ik ga gewapend met mijn reep! 7 (6) gone/15,5 (17,5) to go!

2 opmerkingen:

  1. Jeetje, ze vliegen eraf! Wat ik het knapste blijf vinden is dat je dan gewoon echt geen andere hapjes of dingen eet, zoals bij zo'n high tea of housewarming... echt heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rosalyn gefeliciteerd !
    Hou vol, maar doe wel voorzichtig met jezelf en...daarna het niet meer te gek laten worden, want dit is geen "lolletje" om vaker te doen ! Ik hoop dat Berlijn heel leuk wordt en we ook een beetje aardig weer hebben, we zullen opletten met waar we gaan eten.
    Trouwens hoe staat het bureau en de stoel ?

    BeantwoordenVerwijderen