maandag 31 mei 2010

Prince of Thieves

Persoonlijk vind ik Robin Hood (als groot Disneyfan!) toch wel een van de leukste tekenfilms van Disney. Dit is eigenlijk ook de eerste keer dat ik in aanraking kwam met het verhaal. En het verhaal moge bekend zijn. Maar dat is niet het verhaal dat wordt verteld in de film die nu in de bioscoop draait. Die gaat namelijk over hoe Robin Hood, Robin Hood werd. Niet verwonderlijk dus, dat er al een vervolg is aangekondigd. Maar goed, eerst deze even aanschouwen. En niet alleen het verhaal van de film trok me natuurlijk, want wie speelt de hoofdrol? Juist, Russell Crowe!

Het legendarische verhaal over de ervaren boogschutter Robin Hood, die in dienst treedt bij het leger van koning Richard om tegen de Fransen te vechten. Na de dood van de koning vertrekt Robin (vanwege een gemaakte belofte) naar Nottingham, een stad die lijdt onder de corruptie van een tirannieke schout en torenhoge belastingen. Daar valt hij voor de weduwe Lady Marian (Cate Blanchett). Wat de nieuwe (en verschrikkelijke) koning niet lukt, lukt Robin wel: het land verenigen tegen de Fransen.


Niks stelen van de armen dus, maar gewoon lekker vechten. Achja, daar houden mannen van en al helemaal in de 12e eeuw. Na wat negatieve verhalen ging ik toch met een bijsmaak naar de film, maar ik was blij verrast. De film straalt een goede sfeer uit, mede omdat deze grotendeels is opgenomen in het altijd regenachtige Engeland. Verder zijn de vechtscenes goed, alhoewel erg van het Hollywoodtype, dus veel slow motion en drama. Maar dat is dan ook wat de meerderheid wil zien. Wel betrapte ik mezelf erop dat ik bij verschillende personages dacht: He dat is de beer en dat is de tijger :-P Maar de film is zeker vermakelijk en niet heel veel meer dan dat. Maar dat hoeft het ook niet te zijn, want iedereen weet wie Hood is. 7.5/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten