woensdag 26 mei 2010

Sla in Berlijn

Afgelopen week was het zover: de eetweek. Een week lang mocht ik elke avond een lichte maaltijd. Dit begon woensdag. Ik had een bruiloft, waar bij een luxe high tea de lekkerste dingen voorbij kwamen. Allemaal aan me voorbij laten gaan, met mijn gedachten al bij mijn heerlijke maaltijd. 's Avonds thuis snel aan de slag en tussendoor natuurlijk alvast proeven. Die eerste hap van de Huttenkase was heerlijk, evenals dat eerste augurkje. Ik maakte een salade en ging er lekker voor zitten. Een eerste hap, een tweede, een derde...pfff, moet ik dat hele bord nog? Ik zat dus gewoon al vol! Uiteindelijk toch alles op, maar de volgende ochtend had ik niet eens trek in de shake. Meteen dus maar besloten dat ik de 7 dagen niet vol zou maken, na 5 dagen (na mijn weekendje weg) zou ik weer aan de shakes gaan. Een minimum van 4 dagen is verplicht, dus denk nu niet dat ik echt een eetstoornis aan het ontwikkelen ben.
Je gaat je echt schuldig voelen na zo'n maaltijd. Alhoewel maaltijd, een kleine salade. Je voelt je zo vol en hebt meteen de indruk dat er weer een kilo aan zit. Maar er kwam nog een druk weekend aan, dus misschien toch maar beter om iets te eten.

In Berlijn ging het qua eten echt prima, keuze aan salades zat, soms met een stukje witte vis, soms met wat gegrilde kip. Alleen op de opmerking dat ik kein dressing wilde, werd nogal verbaasd gereageerd. Maar wat wil je in het land van bier en braadworsten. En geloof me, die worden flink gegeten, zelfs als ontbijt. Van tevoren had ik mezelf voorgenomen geen gebruik te gaan maken van het openbaar vervoer. En in een grote stad als Berlijn betekent dat veel lopen. Lekker calorieen verbranden dus! Berlijn was overigens verder heerlijk, we hebben er echt van genoten.
Gisteren dus weer langs de consulent en die waarschuwde me al, wees niet teleurgesteld als je niet bent afgevallen, of zelfs bent aangekomen na de eetweek. Maar wat bleek: er was zelfs een kilo af! Ik schrijf dit geheel toe aan het vele lopen, maar lekker was het natuurlijk wel. Uiteraard was ik op haar weegschaal een stuk zwaarder ('s avonds met kleren en een volle buik), dan 's ochtends bij mezelf thuis en die laatste weging hou ik gewoon aan. Dus 9 gone/13,5 to go

1 opmerking:

  1. Oh leuk, Berlijn is tof hè! Fijn dat er weer een kilo af is ^_^ !

    BeantwoordenVerwijderen