dinsdag 6 april 2010

Fear Thy Neighbor

Het lijkt wel een verslaving. Zoals bekend ga ik elke maandagavond naar de film (maandagavondspecial). Vanwege Pasen dit keer geen special, wat nu? Ik begon al te trillen, maar gelukkig was daar lief, die wel met mij naar de overkant van de rivier wilde, want daar was de sneak! Ik neem aan dat iedereen wel weet wat een sneak is, maar nog even dan: een voorpremiere van een film, waarbij men van tevoren niet weet naar welke film men gaat. Normaalgesproken dan, want mijn collega en ik boeken de films zelf, dus ik wist allang wat mij te wachten stond. Horror, met The Crazies. De remake van de gelijknamige film uit 1973.



In een klein plaatsje in Kansas stort een vliegtuig neer. Hierna raakt het drinkwater vervuild met een mysterieus gif, waardoor alle inwoners langzaam gestoord worden.

Nog nooit zo'n korte filmbeschrijving gegeven. Maar meer is niet nodig. The Crazies is een rechttoe rechtaan horror, zoals we deze wel meer kennen. Het gaat niet om het verhaal, maar om de schrikmomenten en slachtpartijen. Aan goede schrikmomenten geen gebrek, je weet dat het gaat gebeuren, maar toch schrik je. Dat wordt vooral veroorzaakt door het keiharde geluid, maar ok. Voor ons zaten een paar meiden onder hun jas verscholen, dus reactie was er. Uiteraard zaten er verbeterpunten in deze film. Het verhaal is wat mij betreft geen probleem, daar gaat het toch eigenlijk niet om. Wat ik wel jammer vond, is het feit dat men er wel erg snel achter kwam waar het probleem lag en vervolgens de nadruk kwam te liggen op de vlucht voor het leger. Van mij hadden er nog wel wat ouderwetse slachtpartijtjes onder dorpelingen mogen plaatsvinden. Bovendien komen dit soort films altijd op de 13 in een dozijn stapel terecht, maar vermakelijk zijn ze wel. En het einde biedt gelegenheid tot vervolg... 6.5/10

2 opmerkingen:

  1. Ik ging in m'n 'studententijd' ook regelmatig naar de sneak preview, dat was altijd erg leuk! Meestal keek ik even op internet naar zo'n site waar de gesneakte film al in een voorspelling onthuld werd ^_^
    En zulke horror films zijn helemaal niets voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe je wel voorzichtig ! ! !
    Straks slaap je niet meer en je komt toch al tijd en slaap tekort.

    BeantwoordenVerwijderen