maandag 12 april 2010

Niet lullen, maar drummen

Vriendlief is drummer en als drummer ben je fan van Cesar Zuiderwijk. Of in ieder geval bewonderaar. Naast de Golden Earring, die nog steeds bestaat, geeft Cesar ook voorstellingen in het theater. Zoals nu, met de show Drumbonen en Kaneelstokken.



Met gemengde gevoelens ging ik erheen. Mijn ouders waren al geweest en die waren op z'n zachtst gezegd niet heel erg enthousiast. Bovendien werd het theater in Papendrecht verbouwd en kwamen we in een school terecht. Prima tussenoplossing, maar wel heerlijke keiharde houten stoelen. Maar ok, ik kan Zuiderwijk op zich erg waarderen en zijn muziek ook, dus ik heb het echt een eerlijke kans gegeven.

Echt waar, een eerlijke kans, maar het was gewoon niet leuk. Afgezonderd van de keren dat hij achter de drum zat. Drummen kan hij als de beste, alleen jammer dat hij dat zo weinig doet in deze voorstelling. De voorstellingen is voor het grootste gedeelte gevuld met flauwe, amateuristische filmpjes en nog veel flauwere toneelstukjes van Zuiderwijk met poppen en enorme drumstokken. Misschien leuk voor de vele kinderen in de zaal, hoewel ik ook die veelal zag gapen en aan mama of papa zag hangen.

Het leukste van de show was eigenlijk nog de toegift, waarin Zuiderwijk optreedt als onzichtbare (glow in the dark) drummer. En wat nog het ergste is, een van de leukste dingen in de voorstelling was het applaus (door Zuiderwijk geregisseerd). Door het laatste gedeelte van de voorstelling en de drumsolo's tussendoor (en het goede gezelschap) heb ik me nog enigzins vermaakt, maar deze voorstelling is helaas geen aanrader. 4.5/10

2 opmerkingen:

  1. Toen wij hem zagen het één van de eerste voorstellingen en wij dachten dat het nog wel beter zou worden en dat de timing met de filmpjes e.d. ook wel in orde zou komen. Helaas is dit dus niet het geval. Inderdaad een heel goede drummer en ik ben al sinds ik naar muziek luister een fan van de Earring, maar dit is een missertje van Cesar. Je moet doen waar je goed in bent en dat is drummen en geen surrogaat cabaret maken aub.
    Volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lees ik daar net rechts in de kolom iets over drummen! Ik drum ook ^_^ al vanaf m'n 16e, beoefen het ook in m'n rockcoverbandje Base6 en het is zo leuk om te doen. Ik ben alleen nog nooit naar zo'n voorstelling geweest, precies om diezelfde reden die jij noemt... ik vind het altijd zooooo verschrikkelijk saai als je alleen een drummer hebt. Zelf speel ik ook veel liever samen dan alleen.

    BeantwoordenVerwijderen