maandag 26 april 2010

Ga nooit met vreemde mannen mee

Ook ik las als kind de boeken van Carry Slee. Geen hoogstaande literatuur, maar wel over onderwerpen, waar opgroeiende kinderen benieuwd naar zijn: drank, drugs, vriendjes, maar allemaal vrij onschuldig. En hoewel ik weet dat ik inmiddels niet meer tot de doelgroep behoor, vind ik het toch leuk om de verfilmingen van deze boeken te bekijken.


Mees (gespeeld door de jongste winnaar van het Gouden Kalf ooit, Martijn Lakemeier) is verliefd op het meisje dat elke zaterdag t-shirts laat bedrukken in de kopiewinkel waar hij werkt. Dit meisje blijkt Eva te zijn en het gaat niet zo goed met haar. De nieuwe vriend van haar moeder is bij hen ingetrokken en ze kan totaal niet met hem opschieten. Bovendien is ze haar beste vriendin aan het verliezen aan een ander meisje. Onzeker door dit alles, stort ze zichzelf in de armen van Rocardo (gespeeld door soapie Ruud Feltkamp), die haar overlaadt met cadeaus. Het vervolg laat zich raden...

Lover of Loser, zoals de film heet, is een echte tienerfilm. Niet vreemd natuurlijk, als je je bedenkt dat het boek voor tieners bedoeld is, maar ook dit zegt niet alles, kijk naar Oorlogswinter. De fim heeft zeker een goede boodschap, die in hapklare brokken aan de kijkers wordt voorgeschoteld. Je ziet natuurlijk van mijlenver aankomen dat Ricardo niet te vertrouwen is. Deze Ricardo wordt overigens gespeeld door een veel te jong ogende Feltkamp, die met z'n tieneruiterlijk rondrijdt in een grote Range Rover. Over de casting nog enkele klachten. Er wordt af en toe zo ontzettend slecht geacteerd in deze film. De hoofdrolspelers doen het prima, maar de acteerprestaties van Afra Margeridon, die het vorige slachtoffer van Ricardo speelt, zijn werkelijk tenenkrommend slecht. Ook de vrachtwagenchauffeur, die zich over de vluchtende Eva ontfermt, doet het niet veel beter. Erg jammer, want ondanks dit kijkt de film wel lekker weg. Helaas geen toppertje dus. 6.5/10

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat dit geen toppertje was... 'k Heb nog wel een andere aanrader voor je. Het is 1 van mijn favoriete films aller tijden. De soundtrack ervan heb ik ook en vind ik persoonlijk helemaal top, net als de film zelf. De film heet Habana Blues, misschien ken je hem ook al wel hoor, maar omdat je zo'n filmfan bent ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tnx voor de tip! En ik heb de film nog niet gezien. Hij staat op m'n Bol.com verlanglijstje, dus bij de volgende bestelling gaat ie in het winkelmandje. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen