maandag 22 maart 2010

Trying to catch the train

Sinds ik Film1 heb, is mijn dvd-koopverslaving een stuk minder geworden. Gelukkig maar. Voorheen kon ik geen uitverkoopbak voorbij lopen en kwam ik vaak met tasjes vol bekende en onbekende films thuis. Met als gevolg een kast vol dvd's, waarvan ik er denk ik nog zo'n 35 niet gezien heb. Dus mocht een van jullie een keer zin hebben om een filmpje te komen kijken...
Voordeel is wel dat ik, wanneer ik zin heb in een filmpje en er niks bijzonders op Film1 is, ik gewoon een dvdtje uit de kast kan trekken. Gisteren was dat 3:10 to Yuma, geen verkeerde keuze.

3:10 to Yuma is een remake van de gelijknamige film uit 1957. De film speelt zich af in het Wilde Westen, met de nadruk op wild. Rancheigenaar Dan Evans (gespeeld door Christian Bale) komt moeilijk rond. Om wat extra te verdienen voor zijn gezin, accepteert hij een klus om de gevangengenomen outlaw Ben Wade (Russell Crowe) op de trein naar (de gevangenis van) Yuma te zetten. Inderdaad Russell Crowe, dus wat mij betreft sowieso het kijken waard. Wades bende zit hem echter op de hielen en ook Wade zelf is niet de makkelijkste om te begeleiden.

De film is een vrij typische, maar goede western. Wees niet bang om een western te gaan kijken, het klinkt misschien als Lucky Luck in real life, maar ook al zijn de verhalen vaak simpel, goed uitgevoerd (zoals in deze film) zijn ze erg boeiend. En het eindigt hoe dan ook in een flink vuurgevecht. Bale en Crowe spelen prima en ook vooral Charlie Prince (de rechterhand van Wade, gespeeld door Ben Foster) weet het publiek te vermaken. Gewoon een lekkere film om even je zinnen bij te verzetten. Slapenloze nachten zul je er niet van krijgen. 7.5/10

1 opmerking:

  1. Ik vond h'm ook erg vermakelijk maar ben ook wel stiekem een beetje fan van Christian Bale

    BeantwoordenVerwijderen